مزایای ثبت شرکت
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت چه مزایایی دارد
مزایای ثبت شرکت چیست ؟ هرکسی می‌تواند روزی تصمیم بگیرد که شرکت خودش را راه‌اندازی کند. تنها کاری که لازم است انجام دهد ارائه محصول یا خدماتی است که به اصطلاح برای وی سودآوری داشته باشد. اگرچه می توان بدون ثبت شرکت هم در دنیای تجارت به فعالیت ادامه داد اما بنابر دلایل متعدد ثبت شرکت انتخاب هوشمندانه ای ست.زمانی که کسب و کار خودتان را راه‌اندازی می کنید، ممکن است در ابتدا ثبت شرکت چندان مهم به نظر نرسد اما اگر می خواهید از مزایای پرداخت مالیات،حفظ سرمایه و توسعه فعالیتهایتان برخوردار شوید به موضوع ثبت شرکت جدی تر نگاه کنید. از نگاه حرفه ای،ثبت شرکت یعنی رسمی سازی فعالیت تجاری تان. از سایر دلایل ثبت شرکت می توان به محافظت از برند، مدیریت هزینه ها و کسب اعتبار اشاره کرد.

با ثبت شرکت می توانید از نام شرکت تان محافظت کنید. هیچ فرد دیگری نمی‌تواند شرکتی با نام شرکت شما ثبت کند. تصور کنید شرکت دیگری با نام شما فعالیت داشته باشد و شما هم شرکت خود را ثبت نکرده باشید در این صورت مشتریان به کدام یک اعتماد می کنند؟ از سوی دیگر با ثبت شرکت در برخی موارد شما از مصونیت قانونی برخوردار می شوید و مسئولیت فردی متوجه شما نخواهد بود. به علاوه با ثبت شرکت راحت تر می توانید از بیمه های تجاری برخوردار شوید یا سرمایه گذاران را جذب کنید زیرا انها می دانند شما به شخصه مسئول بقای شرکت نیستید. یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت این است که حتی اگر شما بیمار شوید یا فوت کنید باز هم شرکت به فعالیت خود ادامه خواهد داد. یک شرکت ثبت شده در اصل یک نهاد با ماهیت خاص خود است بنابراین فرد دیگری می‌تواند آنرا در اختیار بگیرد و اداره کند یا بفروشد.

مزایای ثبت شرکت
از دیگر مزایا و دلایل ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد :
افتتاح حساب بانکی تجاری
برای افتتاح چنین حسابی باید مدرکی دال بر ثبت شرکت ارائه دهید. چنین حسابی برای شرکت سرمایه ارزشمندی محسوب می شود زیرا می توانید فعالیتهای شرکت را از فعالیتهای فردی تان مجزا کنید. به علاوه وقتی به مشتریان حساب تجاری تان را می دهید آنها نگاه حرفه ای تری به شما خواهند داشت.

برخورداری از وام و منابع مالی
وقتی برای بهره مندی از وام اقدام می کنید باید ثابت کنید که یک شرکت ثبت شده هستید. بانک و سرمایه گذاران با مشاهده اسناد یک شرکت ثبت شده به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. وقتی شرکتی ثبت شده باشد مشتریان ساده تر می پذیرند تا در آن سرمایه گذاری کنند. با ثبت شرکت بهتر می توانید به منابع مالی و سرمایه دسترسی داشته باشید و این موضوع راه توسعه و پیشرفت را برای شما هموار می کند و از طریق منابع مالی مختلف می توانید بدهی مالی را تامین کنید.

کسب اعتماد
خریداران و مشتریان و به خصوص افرادی که برای اولین بار با آنها وارد یک معامله تجاری می شوید، نیاز به اعتماد سازی برای قانونی بودن فعالیت های شما دارند. اگر شرکت شما ثبت نشده باشد در این صورت فعالیتهای تجاری تان از سوی این نوع مشتریان مورد شک و شبهه خواهد بود. وقتی عملکرد شرکت و هویت آن شفاف باشد به راحتی مورد اعتماد واقع می شوید.

معاملات سودمند
با ثبت شرکت میتوانید از تخفیفهای خوبی در معامله با فروشندگان برخوردار شوید که برای شرکتهای ثبت نشده میسر نیست. معمولا فروشندگان برای شرکتهایی که می توانند مدارک رسمی
دال بر فعالیت تجاری ارائه دهند نرخهای مناسبتری در نظر می گیرند. حتی وقتی بخواهید با دولت وارد معامله شوید ثبتی بودن شرکت یکی از موارد الزامی است.

سفر تجاری به سایر کشورها
یکی دیگر از مزایای عالی ثبت شرکت این است که می توانید برای انجام سفرهای تجاری به سایر کشورها به راحتی ویزای آنها را تهیه کنید. همیشه دولتها از سرمایه گذاران خارجی که
علاقمند به فعالیت تجاری در کشورشان هستند استقبال می کنند چون ارزش افزوده اقتصادی برای آنها در بر خواهد داشت.

لغو تحریمها و تبعات آن در ثبت شرکتها

لغو تحریمها
لغو تحریمها و تبعات آن در ثبت شرکتها به چه صورت است ؟ دنیای امروز به دهکده جهانی شهرت پیدا کرده و تکنولوژی، ارتباطات را به گونه ای تغییر داده است که خدمات یک شرکت کوچک در کشوری همچون کره جنوبی، توسط یک مصرف کننده در کشور آفریقایی استفاده می‎شود. به همین دلیل اقتصاد بین المللی شکل گرفته است و هیچ کشوری نمی تواند مدعی شود که با عزلت نشینی، می‎تواند راه پیشرفت و توسعه را در پیش گیرد. به عبارت دیگر، اصل مزیت نسبی در تمامی دنیا برقرار است و هر یک از کشورها به تولید کالا و محصول خاص، تکیه کرده و در مقابل فروش کالاها و محصولات خود، محصولات سایر کشورها را خریداری می‎کنند.

 

تاثیر پسابرجام بر شکل گیری شرکت‏ها‎ی صادرکننده فرآورده‏ها‎ی نفتی
حال که اهمیت اقتصاد جهانی مشخص شد، باید به مسئله تحریم‏ها‎ و تاثیر آن بر اقتصاد یک کشور بپردازیم. ایران به عنوان یک کشور تامین کننده در حوزه انرژی جهان، در رتبه پنجم قرار دارد. بنابراین می‎تواند نقش سازنده ای را در نظام بین الملل ایفا نماید. توافق هسته ای و رویش دوره پس از برجام، فرصت‏ها‎ی زیادی را برای شرکت‏ها‎ی نفتی غرب باز نموده است. این امر موجب ارز آوری برای کشور شده است که می‎تواند در کاهش رکود موثر واقع شود. علاوه بر این، با افزایش تعداد شرکت‏های نفتی برای انعقاد قرارداد با کشورهای صنعتی روبرو خواهیم شد.

 

لغو تحریمها و تبعات آن در ثبت شرکتها

 

تاثیر پسابرجام بر شکل‎گیری شرکت‏ها‎ی صادرکننده محصولات غیرنفتی
پسابرجام زمینه انعقاد قرار میان کمپانی‏ها‎ی ایرانی با شرکت‏ها‎ی غربی را فراهم کرده است. در این میان می‎توان به فراهم شدن زمینه صادرات محصولات غیرنفتی از قبیل پسته، چرم، فرش، محصولات پتروشیمی، خودرو و … اشاره کرد که در چند ساله اخیر به دلیل وجود تحریم‏ها‎، ایران نتوانسته است این کالاها را به کشورهای همجوار صادر نماید و با کاهش شرکت‏ ها‎ی صادرکننده مواجهه شده ایم. در این سالها کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان تنها شریک‏ها‎ی اقتصادی ایران محسوب می‎شدند که کالاها و محصولات ایرانی را با قیمت کم خریداری و در مقابل محصولات خود را با قیمت بالاتری به ایران می‎فروختند. به همین دلیل شرکتها رغبت کمتری برای برقرار ارتباط با این کشورها داشتند و از میزان آنها کاسته شد.

این در حالی است که با رفع تحریم، ایران می‎تواند تمامی محصولات و فرآورده‏ها‎ی خود را به کشورهایی که تمایل به ارتباط دارند، صادر نماید. به تبع این امر شاهد شکل‎گیری شرکت‏ها‎ی صادرکننده محصولات غیرنفتی خواهیم بود. برای مثال اگر تاکنون شرکت‏ها‎ی صادرکننده زعفران مجبور به انعقاد قرارداد تنها با تعداد معدودی کشور بوده اند و این محصول را بصورت فله ای بفروش رسانده اند، اکنون می‎توانند با بسته بندی‏ها‎ی مخصوص به همراه لوگو و برند مخصوص ایرانی، آنها را در بازارهای جهانی عرضه نمایند. این فرآیند موجب شکل‎گیری شرکت‏ها‎ی معتبر ایرانی در عرصه توزیع و فروش زعفران ایرانی می‎شود که علاوه بر ارزآوری برای کشور، می‎تواند به اشتغالزایی نیز کمک کند.

 

انعقاد قرارداد میان شرکت‏ها‎ی ایرانی و شرکت‏ها‎ی غربی
از زمان لغو تحریم‏ها‎ می‎توان به انعقاد قراردادهای مهمی که میان شرکت‏ها‎ی ایرانی و شرکت‏ها‎ی خارجی منعقد شده است، اشاره نمود. از جمله این قراردادها، خرید هواپیماهای ایرباس از کشور ایتالیا است که ورود آنها می‎تواند به رونق حمل و نقل هوایی، شکل گیری صنعت توریسم خارجی، ایجاد آژانس‏ها‎ی متعدد هواپیمایی و … بیانجامد. همچنین برقراری ارتباط میان شرکت ایران خودرو و شرکت پژو در کشور فرانسه، موجب ورود قطعات باکیفیت خودرو به کشور می‎شود.

از سوی دیگر حمایت کمپانی پژو از شرکت ایران خودرو، می‎تواند به ورود محصولات این شرکت در بازارهای جهانی کمک کند. از تبعات این امر می‎توان به ایجاد شرکت‏ها‎ی مختلف در زمینه واردات قطعات خودرو و صادرات محصولات ایرانی اشاره نمود.برخی شرکت‏ها‎ی ایتالیایی از جمله سایپم، فیکانتیری و آنسالدو انرژیا حاضر به برقراری مجدد با ایران شده اند که این امر به معنای رونق اقتصاد داخلی و در نتیجه ایجاد شرکت‏ها‎ی جدید در ایران برای ورود محصولات این شرکت‏ها‎ می‎باشد.

 

سخن آخر
در پایان باید گفت با رفع تحریم‏ها‎ و آغاز دوره پسابرجام، شاهد توسعه اقتصادی در داخل، رشد شرکت‏ها‎ی واردکننده محصولات خارجی و شرکت‏ها‎ی صادرکننده فرآورده‏ها‎ی ایرانی خواهیم بود که هر یک از این شرکت‏ها‎ نیازمند ثبت خواهند بود. در غیر این صورت، غیرقانونی و غیرمجاز شناخته می‎شوند. از این‎رو اداره ثبت شرکت‏ها‎ آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به شرکت‏ها‎ی جدید التاسیس اعلام می‎نماید تا زمینه رشد و توسعه کشور فراهم شود.





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: